Plattdüütsch - Kring: "Wi snackt Platt"

De Plattdütsch-Kring in Coronatieden

Ik heff markt, mi fehlt dor wat!

Leeve Kringmaaten un leeve plattdüütsche Heimatfrünn,

all een heele Tied lang dach ik so bi mi , dor fehlt wat üm mi ümto, un bün nienich dor achter komen , wat dat weer.

Nu weet ik dat, de plattdüütsche Spraak, so vun Minsch to Minsch. Klor plattdüütsche Böker heff ik noog un in`t Radio gifft dat ook wat, avers wo blifft dat Schnacken, wenn man sik süht, in de Stadt, op den Markt un annerswegen.

Dat fangt dormit an, dat man den anneren gornich erkennt, wieldess dat Gesicht ünnner den „Schnuten Pulli“ gornich richtig to sehn is. Schnacken is ook swor mit düsse Maske un dat Verstohn noch veel leger, de Ohren sünd sünd meist ja ook nich mehr so, as se süllt. Jo, ik weet,dat mutt so ween, denn sünst kriegt de Virus uus noch veel gauer bi de Büx.

Drapen kunn man sik ook nich in een Lokal, woans schull dat ook gohn, wenn elkeen 1,5 Meter vun den annern wech is un dat Snacken nich geiht.

Nu mööt wi töven, bit alln`s woller een beten „ normaler“ ward un mit dat Snacken blifft blots noch, dat man sik mit sik sülbens ünnerholt.

Avers , ook wenn wi keen Plattdüütsch Dag un viellicht sogor keen Adventfier hebbt, wi drafft nich vergeten, wi hebbt uuse Plattdüütsche Frünn, wi wüllt jüm nich vergeten.

So kiekt wi nu all in de Tokunft, wenn wi uus woller in de Ogen kieken kunnt un snacken as wi dat jümmers mookt harrn.

Bit dorhen, blievt gesund, nich den Kopp hangen loten un wi wüllt hopen, dat wi woller betere Tiden tosomen beleven kunnen.

Alln`s Gode

Jan Jochen Meyer                                                                   Anfang September 2020

Plattsnackers in Hoykenkamp (Kohl eten)

Plattsnackers in Rastede

Leitung:  Jürgen Meins, Telefon: 04221-71792

Vertretung: Jan Jochen Meyer, Telefon: 04221-40590

• Treffen an jedem dritten Mittwoch im Monat - 15.30 Uhr - mit eigenem Programm
  •  Ausnahmen nach Programm sind möglich
  • Treffpunkt: Gasthof Menkens - „Zum grünen Hof“ in Hoykenkamp
  • Treffen und Veranstaltungen nach eigenem Programm
  • Neue Gäste sind herzlich WILLKOMMEN!

Der Arbeitskreis „Wi snackt Platt“ im Heimatverein Delmenhorst

All’ns na us plattdüütsch Motto:

Eenfach totroen

eenfach herkamen

eenfach tolustern

un eenfach mitmaken

wi freut us up di!

Die Mitglieder kommen regelmäßig einmal im Monat zu einem plattdeutschen Nachmittag zusammen, zu dem auch Gäste herzlich willkommen sind.

Der Arbeitskreis „Wi snackt Platt“ unternimmt auch Exkursionen in die nähere Umgebung, Besichtigung von Betrieben, Museums-, Theater- und Vortragsbesuche.

Ein besonderer Höhepunkt für den Verein ist der „Plattdüütsch Dag“, der jährlich Ende September im Gasthof „Haus Adelheide“ mit großem Zuspruch begangen wird. (Bitte rechtzeitig Karten im dk-Shop und im Plattdüütsch-Kring kaufen)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Seit 2009 ist der Arbeitskreis im Besitz eines „US BÖKERSCHAPP“, einer stetig wachsenden Sammlung von Büchern der Plattdeutschen Literatur aller Sachgebiete aus dem norddeutschen Raum, die dem „Plattdüütsch Kring“ als Spenden und aus Nachlässen zugehen.

„US BÖKERSHAPP“ steht im „Treffpunkt Deichhorst“ (alte Schule), Kantstraße 39/40 und ist an jedem zweiten Donnerstag im Monat von 15.00 bis 16.00 Uhr ge­öffnet.